söndag 3 januari 2010

varför ska det vara så svårt???

Jag har ju fått upp kontakten med en gammal kompis som jag lärde känna när jag flyttade till min stad.. för 20 år sen... Samtidigt som jag träffade min sons pappa så hade hon ett "när-det-passar-honom-förhållande" med en kille som hon bara avgudade... Jag kommer ihåg hur jobbigt hon tyckte det var innan fick klart för sig att han faktiskt tyckte om henne, på annat sätt än i bingen....

Häromdagen sa hon att hennes favvoskådis är Persbrandt... i samband med att jag sa att jag gillar Roberto... ja, då snackade vi utseendet alltså.. haha.. hon sa att hon funderade på att köpa Persbrandts kalsonger.... sen säger hon "X är bäst och snyggast , sen kommer nog Persbrant"

Kan man annat än att le???

20 år senare.. fortfarande kär i sin man.

Klart man funderar varför i helvete det ska vara så svårt för en annan... sen min sons pappa så har jag ju numera varit sambo 2 ggr.... suck*

5 kommentarer:

  1. Det är inte så svårt egentligen, men som sagt, det gäller väl att träffat rätt bara, vilket inte alltid är lätt.
    Jag kan erkänna att mitt förhållande inte är en dans på rosor jämt, men är något förhållande det? Det viktiga är att man respekterar varandra, litar på varandra och sig själv, man måste också accepetar varandras egenheter och allt handlar om att ge och få, jämka osv.
    Lever man däremot i en relation där allt bara är fel, eller mycket är fel, då ska man inte leva i ett sånt förhållande, hellre ensam och lycklig än två och olycklig, eller hur?

    Jag är snart 40, varit tillsammans med J i två år nu, och som jag känner nu vill jag leva med honom resten av mitt liv, trots att allt inte är toppen jämt. Men sen har vi skapat i liv ihop som fungerar..... men man får ta en dag i sänder och man kan aldrig veta vad som händer - förutsättningen är att relationen är på lika villkor utan en massa gap och skrik, misstankar och annan skit - ja du fattar! ;-)

    Lycka till och du ska se att 2010 blir ett kanonår.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju just det, att man ska träffa just "den" personen med.. och hur lätt är det??
    Ja nu behöver jag inte oroa mig för det, ska inte ha nån ny karl på LÄNGE ändå... men man blir ju förundrad att vissa hittar rätt direkt.. =)

    kul för väninnan.. och kul för dig.. =)

    SvaraRadera
  3. haha.. kul för väninnan som har sin man som hon älskar fortfarande... och kul för dig som hittade din kärlek... menade jag... ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha, okey då fattar jag!
    tack gumman!
    Det blir din tur..........sen ;-)

    KRAM

    SvaraRadera