tisdag 5 januari 2010

att bli utsatt...

Jag satt igår och kollade på Oprah´s intervju med Whitney Houston... om hennes liv, om hennes destruktiva liv som hon levde med Bobby Brown.

Jag får mig en tankeställare.... om vad det är för relation jag har levt i när hon berättade om det värsta hennes man gjort mot henne... (han slog inte henne SÄGER hon).. hon berättar om den gången han SPOTTADE på henne.

"... he spit on me. He spit on me. He actually spit on me"

Man verkligen SER avsmaken i både hennes och Oprahs ansikte när hon säger dessa ord, som att de inte kan förstå att det är sant... Kan någon ens göra det mot en annan person??

Det fick mig att tänka... hur våra bråk var... när orden till slut tar slut och jag fick min första spottloska i ansiktet... Jag har aldrig blivit spottad på... mycket men aldrig det.
Tids nog hamnade jag där med... "spottar du på mig så spottar jag på dig"

ÄCKLIGT... Aldrig mer!!!!!

3 kommentarer:

  1. Det finns så många olika typer av "misshandel", lidande och illvilja i förhållanden. Du har haft din beskärda del, tycker jag, vare sig han spottat, slagit eller använt hårda ord. Du är värd att må bra. JÄMT!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. tack vännen.. Ja du vet ju hur det är att bli utsatt för "misshandel".. Ingen kvinna (eller man heller för den delen) är värd ett sånt beteende.

    Så... bättre att vara starka underbara kvinnor!!!!!

    SvaraRadera
  3. Nej, missade jag den intervjun! Jag som väntat på den..!

    Men jag håller med Falcisen. Finns så många typer av misshandel, vare sig den är fysisk eller psykisk. Den bryter ner en oavsett.

    Jag hoppas ni båda slipper fler destruktiva förhållanden, ni har fått mer än tillräckligt..!

    Kram!

    SvaraRadera